Tizenötödik nap

2016.07. 02. szombat
Rakamaz-Máriapócs

A reggeli ébresztő brutális. Akkora erővel csap le az emberre, hogy mozdulni sem mer. Fülemhez kapom a kezemet, mélyebbre vackolom magamat a hálózsákban, de nem segít semmi. Remeg a föld, a harangtorony, a madarak riadtan rebbenek a levegőbe. A mellemen, a lábujjamon is hallom annak a k...a harangnak a zúgását. Nincs mese, erre csak a halottak nem térnek észre. Még a süketeknek is érezniük kell ezt zengést.
Így indul a mai nap. Tán 150-et is ver a szívem, pedig nem tekerek emelkedőnek. Nesze neked nyugalom! Ez jó kis stressz a való világból!
Seti még az este kitakarította az utánfutót, rendet csinált benne, mert bizony vannak közöttünk rendetlenek is. Éjfélig is eljátszott vele. Összepakolt cuccunkat most ebbe a tiszta utánfutóba tudjuk bepakolni.
Reggeli, reggeli torna után indulunk neki a leghosszabb távunknak. Vitya ijesztget minket: ez durva nap lesz!
A reggeli ébresztőnél durvább? Azt kétlem! Melegnek meleg van, de alig lesz szintkülönbség. Én bízok magamban, párszor tekertem már 100 kilométer fölött, 200 kilométer fölött is vagy tizenötször és egyszer 300 kilométer fölött 1900 méter szinttel. Ez utóbbi esetben persze nem kilenckor indultam útnak!
Azt hiszem van közöttünk olyan, aki még nem tekert egy nap alatt ennyit. Majd segítünk. Pontosabban Seti a Defenderrel. Az autó oldalára homokrács is van feltéve, abban meg lehet kapaszkodni és huzatja magát az ember.
Mai utunk azért ilyen hosszú, mert meghívást kaptunk Kisvárdára. (Otthon megnézve a térképet, most távolodunk el legjobban a jelzett Mária Úttól.) Miért ez a kitérő? Az út támogatása és népszerűsítése miatt.
Lassan morzsoljuk a kilométereket. Enyhe szembe szél is van, amit én kevésbé érzékelek. Tűz a nap, semmi árnyék az úton.
Kisvárda előtt találkozunk kisvárdai kerékpárosokkal, elénk jöttek, kísérnek minket. Pipec versenybringák, egyen mez. Amatőr versenyzők, de látszik rajtuk, komolyan veszik az edzéseket.
Kisvárdára rendőri kísérettel érkezünk meg, a főtéren fogadnak minket. Érkezésünk idején mazsorett és fúvószenekari verseny is van a városban.
Nagyon tetszik Kisvárda központja. Szép, gondozott, ízléses.
A szokásos köszöntés, evés és ivás után indulunk tovább. A kisvárdai bringások még kísérnek minket Nyírkarászig. Nyírkarász előtt pár bringás meglép, én is megeredek utánuk, sikerül egy jót nyomni. Nyírkarászon vendégek vagyunk egy jó, házi készítésű fagyira.
Ezen a környéken még nem jártam, jó érzés hazánk egy újabb, általam nem látott területéből ízelítőt kapni.
Máriapócs előtt ismét rendőri kíséretet kapunk, a máriapócsi zarándokházig kísérnek minket.
Máriapócs világszerte ismert. Hírnevét a Görög Katolikus Kegytemplomnak köszönheti.
Rajtunk kívül is sokan vannak. Szállásunk az épület tetőterében, egy hosszú szobában. A hetek óta tartó meleg az egész épületet átmelegítette, a tetőtérről nem is beszélve. A lőrésszerű ablakok tárva, de alig érezni légmozgást.
                                                                                      A hosszú szoba
Nagyon finom vacsorát kapunk, előtte szíverősítőt a helyi különlegességből. (A nevét sajnos elfelejtettem.)
Mint minden étkezés előtt és után, most is imát mondunk. Ezen a zarándokúton igazán megtehetjük, megköszönhetjük azt az ételt és italt, amit kapunk, mert mi résztvevők szinte semmit se teszünk érte.
Otthon, étteremben mondhatjuk: megdolgoztam érte, megkaptam a fizetésemet, abból veszem meg a betevőt.

Vacsora után ismét megbeszélés, mint minden este, most a megbeszélésen részt vesz Kocsis Fülöp metropolita is. Érdekes történeteket mesél Máriapócsról.